algemene voorwaarden
5Welkom bij Healthclub Juliën. Bedankt voor je inschrijving en het vertrouwen dat je ons hiermee geeft. Wij willen je vragen onderstaande punten aandachtig door te lezen, zodat je op de hoogte bent van onze voorwaarden. Mocht er iets niet duidelijk zijn aarzel dan niet om nadere uitleg te vragen. Wij gaan ervanuit dat je door je inschrijving ook kennis hebt genomen en akkoord bent met onze algemene voorwaarden. Als toevoeging voor het geval je personal training gaat volgen bij ons: Annuleringsbeleid voor Personal Training vind je hier
1) Aanvangsbijdrage
Bij inschrijving wordt er eenmalig een bedrag van € 45,- of €95,- gerekend (resp. Sport- en Vitaal lidmaatschap). Inbegrepen hierbij is een toegangspas/bandje, intake/test en een hangslotje voor de lockers en als extra bij het Vitaal lidmaatschap de persoonlijke instellingen. Voor jeugd/jongeren/studenten/BOiB is de aanvangsbijdrage € 20,-.
2) Betalingen
De contributies gaan bij vooruitbetaling en doen wij per automatische incasso. De aanbieder waarmee wij werken is de stichting Pay.nl, het rekeningnummer waarvan je een incasso kunt verwachten is NL35RABO0117713678. Bij vooruitbetaling van een jaar ontvang je een korting van 8%, waarmee je tegelijkertijd aangeeft dat je nog minimaal 1 jaar lid blijft en wij ook alleen met de reden het niet mogen en/of kunnen sporten meer vanwege gezondheid een restitutie (of tijdelijke stop van het abonnement) doen. Daar wij geen bank zijn, zullen wij als er na 90 dagen nog geen betaling binnen is, deze uit handen geven.
3) Storneringen
Met grote zorgvuldigheid doen wij iedere vier weken de financiële verwerking van onze lidmaatschappen. Ondanks de aandacht die wij daaraan besteden kan het voorkomen dat je een incasso krijgt van een bedrag wat je misschien niet bekend voorkomt of waar je het niet mee eens bent. Je kunt ons binnen de openingstijden altijd bereiken om hierover te praten. Dat kan persoonlijk of per mail, vanwege de gevoeligheid bespreken wij geen (specifieke) financiële zaken over de telefoon. Besluit je onze incasso te storneren dan ontvang je ook een bericht met het verzoek dit toe te lichten, waarin ook een betaalknop zit zodat je de betaling eventueel zelf kunt voldoen. Horen wij niets van je dan zullen wij de incasso per volgende periode nogmaals aanbieden, met een verhoging van € 2,50 voor de gemaakte bank- en verwerkingskosten van de stornering. Wij streven naar een foutloze incasso.
4) Duur en beëindiging van de overeenkomst
De overeenkomst sluit je voor een periode van vier weken, 26 weken, een jaar of twee jaar. Wil je de overeenkomst na de afgenomen abonnementsperiode stoppen, dan stopt je lidmaatschap na de eerstvolgende betaalperiode van 4 weken. Je hebt dus één betaalperiode als opzegtermijn. De opzeggingen doen wij uitsluitend via het daarvoor bestemde formulier om misverstanden te voorkomen. Heb je bepaalde attributen van ons in bruikleen (TGS, polsbandje, ledenpas) en je hebt daar borg voor betaald, dan ontvangen wij deze graag z.s.m. terug, waarna wij de eventueel betaalde borg zullen terugstorten.
5) Afwezigheid
In hoofdlijn zetten wij lidmaatschappen niet stil, of er moet een duidelijke reden voor zijn. Duidelijke redenen zijn bijvoorbeeld zwangerschap en niet mogen en/of kunnen sporten vanwege gezondheid/blessure, hier denken wij graag in mee natuurlijk. Gedurende de ‘tijdelijke stop periode’ staat de duur van de overeenkomst stil. Bij een maandabonnement, voordeelpakketten, zoals een gezinslidmaatschap, of gedurende vakanties zetten wij redelijkerwijs geen ‘tijdelijke stop’ in.
6) Overdraagbaarheid abonnement
Het lidmaatschap is persoonlijk en daarom ook niet overdraagbaar. Uitzonderingen zijn de weken waarin je op vakantie bent, hier heb je de mogelijkheid om iemand anders uit jouw kennissen- of vriendenkring te laten sporten op jouw lidmaatschap.
7) Wijzigingen
Een gewenste wijziging in je lidmaatschap kan je aanvragen via onze website, waar het formulier onder ‘Ledeninfo’ staat (Wijzigingsformulier – Healthclub Juliën | Lienden (healthclubjulien.nl)). Wijzigingen vanuit onze zijde, zoals de jaarlijkse tariefswijzigingen, openingstijden, lestijden e.d. geven we altijd voorafgaand aan deze wijziging door. Lees daarom ook altijd goed onze nieuwsbrieven door en houd berichtgevingen in onze app en op de socials goed in de gaten.
8) Minderjarige leden
Bij de inschrijving van jeugd onder de 18 jaar vragen we een ondertekening van een ouder/verzorger, zodat we weten dat het ook vanuit het thuisfront akkoord is, o.a. voor de incasso.
9) Openingstijden en toegang
Op de erkende feestdagen en zondagen is Healthclub Juliën gesloten. Eens per jaar, zijn we 1 of 2 dagen gesloten in het verlengde van de Kerstdagen en/of Oud & Nieuw waar we dan groot onderhoud plegen.
De reguliere jeugdlessen liggen in de zomervakantie vier weken en in de kerstvakantie één week stil, wat we meegenomen hebben in de tariefstelling van het lidmaatschap. Echter wat we in de zomervakantie zien te realiseren, is om toch 1 of 2 uur Sport & Spel in te roosteren, zodat er ook in deze weken gesport kan worden. In de andere schoolvakanties kan het voorkomen dat lessen samengevoegd worden i.v.m. de lagere opkomst. De communicatie hierover vindt plaats via een nieuwsbrief richting de jeugdleden.
10) Aansprakelijkheid
Wij zijn als Healthclub Juliën niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van eigendommen in het gebouw of buiten op het terrein, maar doen er wel graag alles aan om misstanden te voorkomen. Zo hebben we in de kleedkamers voldoende ruime lockers staan, waar je je (waardevolle) spullen in kunt opbergen. Hiervoor ontvang je bij de start een hangslotje. Buiten de kleedkamers hebben we kleine lockers staan, die je kunt gebruiken voor de kleinere attributen als telefoon, portemonnee en autosleutels. Deze kan je bedienen met de ledenpas, polsbandje of TGS, net hetgeen jij in gebruik hebt. Bij vertrek uit de club graag de locker weer leeg achterlaten en zonder hangslot, zodat deze ook weer door collega sporters gebruikt kan worden. Graag wijzen we je erop, dat je bij ons sport op eigen risico. Natuurlijk gaan we je deskundig terzijde staan en zullen we je zoveel mogelijk van dienst zijn.
11) Gebruik toegangsitems (ledenpas, polsbandje, TGS)
De persoonlijke TGS-sleutel, ledenpas of polsbandje verleent jou de toegang tot onze club. Deze zijn persoonlijk op jouw naam gezet, het is dan ook niet wenselijk deze ‘uit te lenen’ aan iemand anders om te komen sporten.
12) Privacy
Wij verwerken persoonsgegevens van elk lid of een andere betrokkene op zorgvuldige wijze en binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder inbegrepen de wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In onze privacyverklaring wordt weergegeven welke gegevens door ons worden verwerkt, voor welke doeleinden we dat doen en hoe met de persoonsgegevens wordt omgegaan. Daarnaast wordt uitgelegd op welke wijze betrokkenen hun rechten kunnen uitoefenen op de verwerking van hun persoonsgegevens. De privacyverklaring is te vinden op onze website.
13) Huisregels
Wij gaan ervanuit dat je als lid van onze club ook onze ‘Huisregels’ kent en dat je deze huisregels ook volgt hoe ze beschreven zijn. Aarzel niet om bij eventuele vragen en/of suggesties naar ons toe te komen.
14) Akkoord
Als je al de voorgaande punten gelezen hebt en snapt, dan gaan wij ervan uit dat je ook akkoord bent met de door ons opgestelde punten. Ben je dat niet of je hebt opmerkingen, laat ze dan gelijk even weten, dan kunnen we dit samen bespreken.
Voor nu een hele fijne voortzetting toegewenst, waarbij we je terzijde gaan staan om jouw doelen en wensen te verwezenlijken.