info@healthclubjulien.nl 0344 – 60 22 04

ParkinsonBoXing

ParkinsonBoXing

PARKINGSON BOXING

Boksen werkt als medicijn bij Parkinson.

Boksen werkt als medicijn bij Parkinson: ‘Het is alsof de mist in je hoofd verdwijnt’, aldus Parkinson patiënt Alex uit Duiven, al sinds 2016 beoefenaar van ParkinsonBoXing. Bekijk en luister zijn verhaal.

Boksen om de kwaliteit van leven te verbeteren. Dat is waar het om draait bij ParkinsonBoXing. Nog niet zo heel lang geleden geïntroduceerd in Nederland, maar tot grote tevredenheid van neurologen, want de sport brengt veel positieve energie te weeg en slaat letterlijk en figuurlijk aan.

Wat er echt misgaat in de hersenen bij mensen met Parkinson is het uitvoeren van 2 dingen tegelijk. Uit onderzoek blijkt dat boksen de symptomen van Parkinson meer vermindert dan andere sporten en het vertraagt de progressie van de ziekte. Je bokst je letterlijk uit de hoek van patiënt en verbetert met het boksen en functionele training de kwaliteit van leven, voor jezelf en je eventuele levenspartner.

Wil je meer weten of meedoen? Vul het contactformulier in, dan nemen we contact met je op.

Hip & Sportief zwanger

Hip & Sportief zwanger

HIP & SPORTIEF ZWANGER
Hip en Sportief Zwanger, wie wil dit nu niet?

Lekker trainen in groepsverband met oefeningen die volledig zijn afgestemd op zwangere vrouwen: Linda ontwikkelde een speciaal concept waarbij alles in het teken staat van jouw zwangerschap.

Geen zweverig gedoe, maar je simpelweg fysiek en mentaal sterk voelen in deze bijzondere periode. Met een goede conditie heb je niet alleen minder last van zwangerschapskwalen, het houdt je ook mentaal in balans. Zo kun je je in alle rust voorbereiden op de komst van je kindje, want daar gaat het liefst al je aandacht naartoe.

Vanaf de 12e week van je zwangerschap kun je meedoen aan onderstaande trainingen:

Bolle Buiken Training (BBT)

Je bent hip, sportief en zwanger en wilt graag fit blijven? Dan is de Bolle Buiken Training (BBT) echt iets voor jou! Lekker actief bezig zijn in groepsverband, onder leiding van onze professionele zwangerschapsdocent Linda. We doen spierversterkende oefeningen en werken aan de conditie, dit ieder op haar eigen niveau. 

Zwangerschap Yoga

Wil jij tijdens je zwangerschap op een ontspannen manier bezig zijn met je lichaam en het kindje in je buik? Dan is zwangerschaps-yoga de perfecte keuze. Je leert bewust om te gaan met alle veranderingen in je lichaam en de oefeningen houden je sterk en soepel. Yoga brengt lichaam én geest in balans en zorgt voor een topconditie: de perfecte voorbereiding op een ontspannen bevalling. Met ademhalingstechnieken (voor de bevalling), ontspanningsoefeningen, rek en strek oefeningen en op de achtergrond een rustig muziekje.

De kosten:

10x rittenkaart € 125,00

 

Linda

Linda helpt ook jou graag Hip & Sportief jouw zwangerschap door. Is dit iets voor jou? Vul dan het contactformulier in dan neemt ze contact met je op.

Looptraining

Looptraining

LOOPTRAINING

Heerlijk buiten lopen met een looptrainer.

Onze looptrainer helpt je om niet te hard van start te gaan. Maar rustig op te bouwen. Hardlopen geeft een behoorlijke belasting en als je dat niet rustig opbouwt ligt er zomaar een hardnekkige blessure op de loer.

Kids Bootcamp

Kids Bootcamp

KIDS BOOTCAMP

Durf jij het aan?

Lekker buiten bezig zijn, heerlijk in de buitenlucht. De kinderen worden op verschillende manieren uitgedaagd om in beweging te komen en grenzen te verleggen.

Judo

Judo

JUDO

Rollen, trekken, duwen, vallen alles komt aan bod bij Judo.

Judo is een activiteit die we al sinds de opening in 1989 voeren en we mogen ons dan ook een echte judoschool noemen. Net als dat het gewoon is dat ieder kind leert zwemmen, zou ook ieder kind judoles moeten krijgen. Judo omvat alle basisbeginselen welke belangrijk zijn om als kind gevormd te worden. Denk hierbij aan respect, zelfbeheersing, normen en waarden, discipline, samenwerken, plezier, weerbaarheid, bewegen, vallen en opstaan. Allemaal aspecten die we in onze huidige samenleving vaak missen.

Judo extern

Om alle kinderen in de regio de mogelijkheid te geven te judoën, zijn we ook in omliggende plaatsen actief. Onze judoleraren geven behalve training in Lienden, ook in Opheusden, Kesteren en Maurik. Hierdoor is het ook mogelijk voor de kinderen wiens ouders niet in de gelegenheid zijn hen te brengen en op te halen. Kinderen die nieuwsgierig zijn en wel eens een training mee willen doen, kunnen zich via onderstaand contactformulier aanmelden. Voor hen ligt er een echt judopak klaar, zodat ze zich ook al een echte judoka kunnen voelen als ze meedoen.

Special judo

Special Judo, is bedoeld voor die kinderen die wat meer aandacht nodig hebben. Tijdens deze speciale uren is daar voldoende ruimte voor.

Rug en Houding

Rug en Houding

RUG EN HOUDING

Rugklachten nummer één in Nederland.

Praat je over lichamelijke klachten, dan zijn rugklachten nummer één in Nederland.

Natuurlijk zijn de echt specifieke klachten als een hernia of spit voor de fysiotherapie bedoelt, echter daarnaast zijn er vele soorten van rugklachten waarbij een goed preventief programma al de oplossing kan bieden.

Een goed preventief programma voorziet niet alleen in het ontwikkelen van sterke(re) rugspieren, maar richt zo juist ook op het gehele spiercorset en de samenwerkingen van alle spiergroepen. Zo wordt er aandacht aan functionele kracht, uithoudingsvermogen en mobiliserende oefeningen gegeven.

Rugklachten worden vaak veroorzaakt door het beroep dat men uitoefent. Dit kan zwaar fysiek werk zijn, waarbij het lichaam misschien te eenzijdig wordt belast of dat op een verkeerde manier, lees verkeerde houding of techniek, de kracht wordt ingezet. Het tegenovergestelde zien we ook gebeuren, juist door geen fysiek werk, maar door veel zittend werk en daarbij verkeerde houdingen aannemend, wat kan resulteren in rugklachten.

Preventief trainen is belangrijk, rugklachten voorkomen heb je dan ook veelal zelf in de hand. Wil je meer info over onze mogelijkheden betreffende rugklachten, vul dan het onderstaande contactformulier in.

Bodyline

Bodyline

BODYLINE

Een heerlijke les waarbij heel je lichaam getraind wordt.

Bij Bodyline begin je met een lekkere aerobics warming up en sluit je af met het trainen van de 3 B’s: buik, billen en benen.

Club Power

Club Power

CLUB POWER

Share the power & Share the fun!

ClubJoy Power® is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. ClubJoy Power® is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie en kracht.

Omnia

Omnia

OMNIA

MOVE, TRAIN en PLAY

Ervaar het meest veelzijdige functionele trainingsconcept ter wereld. De OMNIA-serie brengt mensen samen op een actieve en interactieve manier om plezier te maken en tegelijk hun trainingsdoelen te bereiken.

Boxing Conditioning

Boxing Conditioning

BOXING CONDITIONING

Boxing conditioning is een lekkere conditietraining waarin gebruik wordt gemaakt van de trainingstechnieken en -methodieken uit het traditionele boksen.

Boxing conditioning is een lekkere conditietraining waarin gebruik wordt gemaakt van de trainingstechnieken en -methodieken uit het traditionele boksen.

Back to Basic

Back to Basic

BACK TO BASIC

Back to Basic is een freestyle total body les, een gevarieerde, uitdagende en afwisselende groepsles voor zowel mannen als vrouwen.

Back to Basic is uitermate geschikt voor starters maar ook voor mensen die bijvoorbeeld maar 1 keer per week willen of kunnen sporten. Het programma heeft een eenvoudige opbouw waardoor iedereen het kan volgen.

Steps

Steps

STEPS

Bij steps wordt een swingende choreografie opgebouwd op het ritme van de muziek met behulp van een bankje.

Met steps train je vooral je been- en bilspieren en vergroot je je cardiovasculaire uithoudingsvermogen. Hou je van bewegen op muziek en in het bijzonder van uitdagende combinaties van verschillende pasjes, dan is deze groepsles echt iets voor jou. Steps kan door iedereen beoefend worden en is vooral geschikt voor mensen die de basispasjes onder de knie hebben.

Piloxing

Piloxing

PILOXING

Piloxing is een trend die sinds 2013 uit Hollywood naar Nederland is overgewaaid.

Het is een mix van Pilates, Boksen en Dansen. Als je graag nieuwe sporten uitprobeert, kun je deze mix van pilates, boksen en dansen zeker proberen. Een sessie bestaat uit veel bewegingen en veel herhalingen. De bewegingen gaan op de maat van de muziek, afwisselend van langzaam naar snel. Je begint rustig door eerst warm te worden, simpele passen uit te voeren en ‘rustig’ te boksen. Al snel wordt het tempo verhoogd waar er veel armbewegingen, boksen en voetwerk aan te pas komt. De actieve momenten worden afgewisseld met wat rustigere bewegingen zodat je niet buiten adem raakt.

Xcore

Xcore

XCORE

Xcore is een 45 minuten durende workout waarbij je je rug,- buik,en heupspieren gaat trainen.

Door middel van muziek krijg je een uitdagende workout, waarbij uithoudingsvermogen en spierkracht wordt getraind. Je traint met een ronde buis die een bewegende massa granulaat bevat. Aan het begin en aan het einde van elke beweging zorgt deze voor extra belasting van de spieren en bindweefsel.

Group Cycle

Group Cycle

GROUP CYCLE

Spring op de Group Cycle om te trainen als een wielrenner terwijl je plezier hebt en ontdekt hoe gemakkelijk het is om fit te blijven of om je sportieve prestaties te verbeteren.

Dankzij de eenvoud van de technische beweging, in combinatie met de veelzijdigheid van Group Cycle, zul je gemakkelijk specifieke doelen bereiken, met inbegrip van gewichtsverlies, verbeterde spierspanning en kracht, terwijl ook je cardiovasculaire systeem wordt opgepept. Het maakt niet uit welk niveau van lichamelijke fitheid of sportieve training je hebt, als je kiest voor Group Cycle dan betekent dit dat je op een prettige, gevarieerde en veilige lichamelijke manier oefeningen gaat doen.

Pilates Flow

Pilates Flow

PILATES FLOW

Pilates Flow is een les voor iedereen die meer uitdaging zoekt.

Pilates Flow is een les voor iedereen die meer uitdaging zoekt. Een next level Pilates les waarbij we er vanuit gaan dat je de basis technieken beheerst en al geruime tijd Pilates lessen volgt. Er is meer ruimte voor verdieping van de technieken, complexe en next level oefeningen. Ook het tempo ligt een stuk hoger dan in de Basic les.

Pilates Flow

Pilates Basic

PILATES BASIC

Pilates Basic is een hele fijne les voor als je begint met Pilates lessen.

Er is veel aandacht voor het correct aanleren van de verschillende technieken en oefeningen. Het tempo van de les is rustig zodat je de tijd hebt om bewust met je lichaam bezig te zijn.

Kids Boxing

Kids Boxing

KIDS BOXING

Kids-Boxing is een effectief trainingsprogramma geïnspireerd op bewegingen uit het boksen en andere vechtsporten.

De training bestaat uit dynamische stoot- en traptechnieken afgewisseld met rustige bewegingen. Het is meer dan alleen bewegen: je bent zowel fysiek als mentaal bezig

Club Yoga

Club Yoga

CLUB YOGA

ClubJoy Yoga® is een training waarmee je werkt aan je lichaam en geest.

Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. De oorsprong van ClubJoy Yoga® ligt in het Verre Oosten waar veel mensen yoga en tai chi beoefenen. Deze oude culturen leven naar het begrip balans. Hoe vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning? ClubJoy Yoga® biedt de oplossing.

ClubJoy Yoga® is geschikt voor een brede doelgroep ongeacht leeftijd, niveau en geslacht. Wanneer je gezond bent, helpt ClubJoy Yoga® je om fit te worden. Als jij op zoek bent naar balans in je leven, dan helpt ClubJoy Yoga® je daar zeker bij.

Outdoor Bootcamp

Outdoor Bootcamp

OUTDOOR BOOTCAMP

Durf jij het aan?

Bootcamp is een spierversterkende trainingsmethode uitgevoerd in groepsverband onder professionele begeleiding van een fitnessinstructeur. Het doel is om kracht en uithoudingsvermogen te verbeteren door intensieve oefeningen. Doordat je in teamverband sport train je efficiënter dan dat je dat individueel zou doen.

Stretch & Relax

Stretch & Relax

STRETCH & RELAX

Een heerlijke les om je lenigheid te verbeteren en/of te behouden.

Door het doen van veel rek- en strekoefeningen wordt je lenigheid verbetert en/of behouden.

Breath & Move

Breath & Move

Breath & Move

Breath & Move is afgeleid van Tai Chi. Tai Chi is een oude Chinese kunst die goed is voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid.

Kenmerkend zijn de langzame, gracieuze bewegingen. Je kunt het ook bewegingskunst of meditatieve beweging noemen. Met behulp van een serie van bewegingen wordt onze aandacht op het lichaam gericht, zodat we lichaamsbewustzijn kunnen ontwikkelen.